Go Shopping Cart Site Map User Panel and Admin English Home

Home > Easypano Forum    Easypano Forum has been upgraded.

Easypano Forum


Welcome Guest Register Login Search The Forum Display List of Forum Members
 All Forums
  French
 
Subject Topic: visite de plus de 800 scene ?? Post Reply Post New Topic
Message posted by scraffe on April-03-2008 at 6:41pm
View scraffe's Profile Profile   Search for other posts by scraffe Search   Visit scraffe's Homepage www   Quote scraffe Quote   Send Private Message Send Msg  
scraffe
Avatar
Standard Member
Standard Member
France
April-03-2008
7 Posts
bonjour,
tout d'abord je voudrais savoir si il y a des fran?ais sur ce forum car j'ai beaucoup de mal en anglais... désolé.
J'ai un projet de visite de plusieurs villages avec les commer?ant, les hebergeurs et les promenade autour + les sommets de nos montagnes. plus de 800 images a la fin.
je ne sais pas si je doit couper toutes mes visites en petite visite ou si je peut garder l'ensemble des visites dans la même ?
SI quelqu'un a une experience de plus de 100 scene dans le meme "tour", je serait heureux de connaitre son avis ?
Merci d'avance
cordialement

***
traduction google :
     
Hello,
First of all I would like to know if there are french in this forum because I have great difficulty in English ... Sorry.
I have a planned visit of several villages with the merchant, the hosts and walk around + summits of our mountains. More than 800 images at the end.
I do not know if I should cut all my visits to visit or if I can keep all visits to the same?
If somebody has an experience of more than 100 in the same scene "tour", I would be happy to know his opinion?
Thanks in advance
Cordially

Message posted by rfh12002 on April-04-2008 at 5:44pm
View rfh12002's Profile Profile   Search for other posts by rfh12002 Search   Visit rfh12002's Homepage www   Quote rfh12002 Quote   Send Private Message Send Msg  
rfh12002
Avatar
Platinum Member
Platinum Member

July-07-2005
770 Posts

Hi there
Are you wanting to sell these online? I produce CD-ROMs of places with about the same number of 360 degrees images.  Tourweaver 1.25/1.3 can't handle tours over 30mb so I would rule out a tour of 100 scenes for that. You can split the tours into smaller ones and have them all linked from the same CD-ROM or webpage. I'd also say, from my experience, that you want to go for about 10 - 15 scenes per tour...too many and your users won't sit through them all.
If you want some advice about a CD-ROM then please ask and I'll help.

Salut il
tes-vous dsireux de vendre en ligne? Je produire des CD-ROM de places avec environ le mme nombre d'images 360 degrs. Tourweaver 1.25/1.3 ne peut manipuler plus de 30 Mo sont tournes je exclure un tour de 100 scnes pour cela. Vous pouvez rpartir les tournes en plus petits et de les avoir tous lis par le mme CD-ROM ou la page Web. J'aimerais aussi dire, d'aprs mon exprience, que vous voulez aller pour environ 10 - 15 scnes par trop de tour ... et vos utilisateurs ne seront pas assis travers eux tous.
Si vous voulez des conseils sur les CD-ROM puis demander sil vous plat et je vais les aider.

 



-------------
sales@actualeducation.co.uk
www.actualeducation.co.uk

Message posted by tbrusson on April-05-2008 at 4:15am
View tbrusson's Profile Profile   Search for other posts by tbrusson Search   Quote tbrusson Quote   Send Private Message Send Msg  
tbrusson
Gold Member
Gold Member
France
October-23-2006
164 Posts
Bonjour,
tant donn que l'ensemble des images vont devoir tre charges en mme temps, il est impratif de diviser le projet en diffrents dossiers. Cela est limit par la technique mme de l'applet qu'il soit flash ou java. Sinon il faut passer par des solutions o le chargement est ralis la demande via une autre url mais cela ne rend pas le projet trs fluide. Vous pourrez consulter sur le forum des sujets o ce probllme a dj t voqu mme si les projets n'taient pas aussi importants que 100 tours.

One has to limit the number of panos per project since this type of technology relies on preloading the imaged first. Another solution would be use the onload per request technology calling each time a different url but still it would not make the project very smooth. You can check some topics on the forum which mention larger tour not at such scale though.

thierry

Message posted by scraffe on April-05-2008 at 7:03pm
View scraffe's Profile Profile   Search for other posts by scraffe Search   Visit scraffe's Homepage www   Quote scraffe Quote   Send Private Message Send Msg  
scraffe
Avatar
Standard Member
Standard Member
France
April-03-2008
7 Posts
Merci de vos conseil j'utilise la version 3 pro.
Je suis etonne de vos reponses, mais je suis embete en meme temps...
je m'explique:
J'ai dj une visite de 37 scenes en 360 de 4000x2000 qui pse plus de 60Mo. on arrive a la voir sans trop de soucis sur ma machine mais je ne sais pas sur les plus ancienne ce que cela peut donner ?
en faite mon probleme est que si je coupe les visites, le client change de visite certain moment mais si il veut retourner dans la visite precedente il se retrouve au debut du film... et pas la ou il a changer de visite ?!
je n'ai pas trouver le moyen de mettre la scene de depart dans une URL ??
je vous mets un lien sur la page de la visite si cela vous dit de m'aider : VISITE HAUTE-MAURIENNE
Merci de vos conseil car j'ai une presentation du projet le 22...


Thanks for your advice I use the pro version 3.
I am surprised at your answer, but I am bothered at the same time ...
I will explain:
I have already visited 37 of 360 images of 4000x2000 which weighs more than 60Mo. We come to see without too much trouble on my machine but I do not know about the earliest that this may give?
Actually my problem is that if I cut visits, the customer exchange visit to some point but if he wants to return to the previous visit he finds himself at the beginning of the film ... And not change it or visitation?
I did not find a way to the scene of departure in a URL?
I will put a link on the top of the visit if you told me: VISITE HAUTE-MAURIENNE
Thanks for your advice because I have a presentation of the project on 22 ...

Message posted by scraffe on April-05-2008 at 8:58pm
View scraffe's Profile Profile   Search for other posts by scraffe Search   Visit scraffe's Homepage www   Quote scraffe Quote   Send Private Message Send Msg  
scraffe
Avatar
Standard Member
Standard Member
France
April-03-2008
7 Posts
Bon aprs vos explications j'ai envoy plus de 100 images dans une visite sans tout les hotspots, la visite pese 184 Mo et tout a l'air de bien se passer ??
Visite complete avec 100 scenes ou image de 4000x2000
Je ne comprends pas ou est la limite ?

Visite complete avec 100 scenes ou image de 4000x2000
I do not understand where is the limit?

Message posted by tbrusson on April-06-2008 at 3:51am
View tbrusson's Profile Profile   Search for other posts by tbrusson Search   Quote tbrusson Quote   Send Private Message Send Msg  
tbrusson
Gold Member
Gold Member
France
October-23-2006
164 Posts
Le probleme reste le temps de chargement du lacement de l'application. Par experience, certaines personnes n'iront pas jusqu'au bout. C'est aussi tributaire de leur bande passante et tout le monde n'est pas equipe en adsl 20 Mega.

The issue remains the loading time of the loading process. Based on my own experience, some people might not go through it since it takes too long for them to load the application, therefore they leave. One has to take into consideration the bandwith which is not always equivalent of T1 or T3 fiber line.

thierry

Message posted by scraffe on April-06-2008 at 5:54am
View scraffe's Profile Profile   Search for other posts by scraffe Search   Visit scraffe's Homepage www   Quote scraffe Quote   Send Private Message Send Msg  
scraffe
Avatar
Standard Member
Standard Member
France
April-03-2008
7 Posts
Ok alors dans se cas, comment faites vous pour ramener les visiteurs a leur point de sorti je ne trouve pas le moyen de changer la scene de depart dans un URL ou autres ? de cette faon les gens pourrais revenir par la meme porte .
c'est quant meme epatant que j'arrive a voir une visite de 184 Mo avec ma connexion 8 Mo alors que certain ne pourrait pas la voir ? je suis dgout, il me faut rapidement une solution sinon mon projet, n'a plus guere d'interet sans cette esprit visite totale ?!

Ok then be case, how do you bring visitors to their point out I do not find ways to change the scene of departure in a URL or other? In this way people could come back by the same door.
Same as it patant as I see a visit with my 184 MB 8 MB connection while some could not see it? Dgout I am, I need a quick solution if my project, was hardly more interest without this spirit total visit?

Message posted by tbrusson on April-06-2008 at 7:43am
View tbrusson's Profile Profile   Search for other posts by tbrusson Search   Quote tbrusson Quote   Send Private Message Send Msg  
tbrusson
Gold Member
Gold Member
France
October-23-2006
164 Posts
Le probleme n'est pas tant le fait de charger ou pas l'application. L'application finira par se charger mais le temps pris pour le faire risque d'etre penalisant. En gros, l'utilisateur risque de zapper. A mon avis il est possible de rester dans cette configuration (cela reste tolerable en terme de temps si on sait que cela prend un peu plus de temps) mais rajouter un message sur le temps de chargement au dbut pour rassurer.

The main issue is to know wether the end user will wait or leave before the end of the loading process. In that case I will stick with the project but add a clear message at the beginning (loading window) indicating that the loading might take some time. This might reassure the end user that it's OK to wait a bit longer.

Message posted by scraffe on April-06-2008 at 11:21am
View scraffe's Profile Profile   Search for other posts by scraffe Search   Visit scraffe's Homepage www   Quote scraffe Quote   Send Private Message Send Msg  
scraffe
Avatar
Standard Member
Standard Member
France
April-03-2008
7 Posts
OK je comprend, de chez toi cela prends combien de temps a charger ma visite de 100 images ?? histoire que j'value la quantit d'image maximum de chaque village quitte a scinder certaines partie...

Message posted by tbrusson on April-07-2008 at 12:22pm
View tbrusson's Profile Profile   Search for other posts by tbrusson Search   Quote tbrusson Quote   Send Private Message Send Msg  
tbrusson
Gold Member
Gold Member
France
October-23-2006
164 Posts
temps de chargement : 33,50 secondes mais bon c'est avec une config de cas pessimiste. Dans ce cas je ne crois pas que cela soit necessaire de scinder le projet, un avertissement au depart suffit a mon avis.

If you wish to post a reply to this thread you must first Login
If you are not already registered you must first register

Forum Jump Post Reply Post New Topic
Printer Friendly Version Printable version

Powered by: - Web Wiz Guide Discussion Forums